مقالات آموزشی

ورزش هایی برای تخت کردن شکم

ورزش هایی برای تخت کردن شکم

همه ما دوست داریم که از شر چربی‌های اطراف شکم و پهلو خلاص شویم‌. ممکن است راه‌های متفاوتی را برای کوچک کردن شکم و تخت و صاف کردن آن امتحان کرده باشیم، اما  شاید شما نیز یکی از افرادی باشید که بعد از مدتی دوباره دچار بزرگ شدن چربی‌های شکم شده‌اند. ممکن است اصلاً حرکاتی که انجام می‌دادید درست نبوده باشد و تاثیری بر روی بدن شما نگذاشته باشد‌. در این مقاله قصد داریم تا برخی از ورزش های تخت کردن شکم را بررسی کنیم. نکته‌ای که در این مورد وجود دارد، این است که سعی کنید برنامه‌های کوچک کردن شکم و پهلوی خود را به صورت مداوم انجام دهید. چون قطع کردن این برنامه‌ها نتیجه‌ای برای شما نخواهد داشت.

دوره های برنامه بدنسازی مبتدی و حرفه ای را از ما بخواهید . دکتر زکوی

 آموزش حرکات برای تخت کردن شکم و پهلو

در این قسمت قصد داریم تا برخی از حرکات لازم برای کوچک کردن شکم و پهلو را آموزش دهیم. سعی کنید هنگام انجام این حرکات بیشتر با عضله خود درگیر باشید. به این معنی که سعی کنید از عضلات خود بیشتر کار بکشید و آنها را وارد ورزش کنید. علاوه بر این سعی کنید که حرکات خود را به صورت مداوم و روزانه انجام دهید. چند حرکت خاص را به صورت روزانه مشخص کنید و آنها را هر روز انجام دهید.

  • حرکت پل معکوس

یکی از ورزش های تخت کردن شکم حرکت پل معکوس می باشد. انجام این حرکت را یاد بگیرید نام آن همیشه در ذهن شما خواهد ماند. چرا که نام این حرکت دقیقاً مانند روش انجام آن است. ابتدا به پشت روی زمین دراز بکشید دو تا پای خود را صاف بر روی زمین قرار داده و پای چپ خود را بالا بیاورید و از زانو خم کنید. پای چپ شما باید روی زمین باشد. پای راست خود را بالا آورده و به سمت سقف بیاورید. دست چپ خود را صاف کرده و به سمت بالا بیاورید و دست راست خود را کنار بر روی خود روی زمین قرار دهید. به طوری که کف آن بر روی زمین باشد. حالا پایی را که بالا آورده بودید را کمی به سمت راست متمایل کنید و دست چپی که بالا آورده بودید را کمی به سمت چپ متمایل کنید. این حرکت را می توانید۱۲ _۱۰ بار انجام دهید.

  • حرکت پا بر روی شکم

اگر می‌خواهید علاوه بر شکم صاف، شکم خود را چند تکه کنید، این حرکت بسیار مناسب است. ابتدا روی زمین دراز بکشید. دو تا دست‌های خود را پشت گردن قرار داده و در هم گره کنید. پای خود را بالا آورده و زانوی خود را در زاویه ۹۰ درجه نسبت به کف زمین خم کنید. بدون این که گردن و دست خود را تغییر دهید، زانوی خود را از زاویه ۹۰ درجه به زاویه ۴۵ درجه بیاورید و پا را در همان زاویه صاف کنید. طی ۳ تا ۵ ثانیه در این حالت بمانید و این کار را دو مرتبه و در هر مرتبه ده تا دوازده بار تکرار کنید.

  • حرکت پیلاتس شکم

از دیگر ورزش های تخت کردن شکم، پیلاتس می باشد. این یک حرکت مناسب برای آب شدن شکم شما است. برای انجام حرکت پیلاتس شکم ابتدا روی زمین دراز بکشید. به گونه‌ای که صورت شما را به سقف باشد. سپس زانوهای خود را به اندازه ۹۰ درجه خم کنید. دو دست‌های خود را به صورتی قرار دهید که رو به عقب باشد. در این هنگام بلند شوید زانوهای خود را به شکم نزدیک کرده و دستان خود را از عقب به سمت جلو بیاورید و به زانوها برسانید. به گونه‌ای که بدن شما شکلV  به خود بگیرد. دوباره به عقب برگردید.  بر روی زمین دراز بکشید. می‌توانید این حرکت را برای ۱۵ مرتبه تکرار کنید.

  • کرانچ پا

برای انجام حرکت کرانچ پا ابتدا روی زمین دراز بکشید. به گونه‌ای که صورت شما رو به سقف باشد. دو تا دست‌های خود را خم کرده و زیر باسن خود قرار دهید. پای خود را که به صورت صاف روی زمین قرار داده بودید، تقریباً با زاویه ۴۵ درجه بالا بیاورید و در این هنگام زانوهای خود را خم کنید. زانو‌ها کاملا باید در خط افق قرار بگیرند و خم شده باشند. به گونه‌ای که کف پای شما به سمت زمین نباشد. در این هنگام زانو‌های خود را روی سینه خود بیاورید و دست‌های خود را تکان ندهید. بین دو تا پای شما باید یک دمبل قرار گرفته باشد. این حرکت را میتوانید ۱۰ تا ۱۲ بار تکرار کنید.

  • حرکت شیرجه قو

برای انجام حرکت شیرجه قو باید روی شکم دراز بکشید. هنگامی که روی شکم دراز کشیدید، سرشانه‌ها و پاهای خود را به اندازه ۱۵ سانتی متر از سطح زمین بالا بیاورید. هنگام بازوها و دست‌های شما نیز باید از سطح زمین فاصله گرفته باشند. وقتی که چند ثانیه در این حرکت ماندید، سپس دست‌های خود را به سمت بالا آورده بودید، از پشت کمر به یکدیگر بچسبانید و کف دست هایتان نزدیک به یکدیگر قرار بگیرند. به شکل حلقه می‌توانید چند ثانیه نیز در این حرکت بمانید و سپس چند بار آن را تکرار کنید.

سخن پایانی
در این مقاله برخی از ورزش های تخت کردن شکم و سوزاندن چربی پهلو را بیان کردیم. توجه کنید این حرکت‌ها را باید به صورت پیوسته انجام دهید. بهتر است هنگام انجام این حرکات با یک مشاور ورزشی نیز مشورت کنید و بهترین حرکت را برای کوچک کردن شکم و پهلوی خود انتخاب کنید.

برای کسب اطلاع بیشتر و مفید آموزش رژیم نویسی دکتر زکوی کلیک کنید.

۶ thoughts on “ورزش هایی برای تخت کردن شکم

  1. Micaela گفت:

    Wow, fantastic blog format! How long have you
    been blogging for? you made running a blog glance easy.
    The whole look of your website is magnificent, let alone the content material!

    You can see similar here sklep internetowy

    • شماره تماس: ۳۱۷۳۷۹۰۶۷۶
  2. Olga گفت:

    Hi! I know this is kind of off topic but I was wondering
    if you knew where I could find a captcha plugin for my comment form?
    I’m using the same blog platform as yours and I’m having difficulty finding one?
    Thanks a lot! I saw similar here: Najlepszy sklep

    • شماره تماس: ۷۱۲۱۶۷۶۶
  3. Justin گفت:

    Hi! Do you know if they make any plugins to assist
    with SEO? I’m trying to get my blog to rank for some targeted keywords but I’m not seeing very
    good gains. If you know of any please share.
    Thank you! You can read similar art here: Sklep internetowy

    • شماره تماس: ۳۴۵۶۴۵۳۹۴
  4. Marlene گفت:

    Howdy! Do you know if they make any plugins to help
    with Search Engine Optimization? I’m trying to get
    my blog to rank for some targeted keywords but I’m not seeing very good results.
    If you know of any please share. Cheers! You can read similar text here:
    Dobry sklep

    • شماره تماس: ۸۹۰۵۸۶۳۲۴
  5. Tyler گفت:

    Hey there! Do you know if they make any plugins
    to help with Search Engine Optimization? I’m trying to get my blog to rank for some targeted keywords but I’m
    not seeing very good results. If you know of any please share.

    Kudos! You can read similar blog here: Backlinks List

    • شماره تماس: ۷۹۸۱۲۰۶۹۵۶
  6. Rosaura گفت:

    Wow, awesome blog structure! How lengthy have you ever been running a
    blog for? you make running a blog look easy. The total look of your
    website is great, as well as the content material!
    You can see similar here najlepszy sklep

    • شماره تماس: ۳۹۵۳۴۷۳۴۵۳

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.