مقالات آموزشی

علائم بیماری مزمن کلیوی و بهبود آن با تغذیه درست

مشکلات کلیه و بیماری مزمن کلیوی باعث می‌ شوند که کلیه از دست برود و می ‌تواند به هر علتی از دیابت فشار خون گرفته شود تا عفونت های مکرر. اگر شما به علامت بیماری ها در زمان مناسب توجه کنید می توانید از بروز اتفاق های جبران‌ناپذیر جلوگیری کنید، کلیه از قاعده مستثنی نمی باشد تشخیص بیماری‌ های مزمن کلیه بسیار سخت است زیرا علائم و نشانه های بیماری کلیه می‌دهد که اکثر اوقات از پیشرفت بیماری و آسیب و کلیه متوجه علائم آشکار آن می شویم. در این مطلب قصد داریم درباره عدم بیماری مزمن کلیه و و بهبود آن با تغذیه درست مطالب مفیدی را خدمت شما عزیزان بیان کنیم پس ما را تا انتهای مطالب همراهی کنید تا پاسخ سوالاتتون را بیابید.

دوره های آموزش رژیم نویسی دکتر زکوی در حال برگزای میباشد.

علائم بیماری مزمن کلیوی و بهبود آن با تغذیه درست

علائم بیماری مزمن کلیوی

همان طور که می دانید بیماری‌ های کلیه علائم هایی نشان می‌ دهد اما همچنان مهم است که شما از علائم آن ها آگاه باشید، شما اگر فشار خون بالا یا دیابت دارید توصیه می شود سالی یک بار از بیماری کلیوی غربالگری شوید در این شرایط پزشک متخصص شما می تواند با استفاده از یک آزمایش خون سطح کراتینین شما را اندازه گیری کند. علایم بیماری های مزمن کلیوی را در ادامه ما به شما می‌گویم شما اگر یکی از آن ها را مشاهده کردید فورا به پزشک مراجعه کنید.

تغییرات در ادرار کلیه های سال فیلتر کردن خون برای ادرار کمک می کند هنگامی که کلیه های شما به خوبی کار نکند ممکن است مشکلات ادراری بدهد و همچنین ممکن است برای شما کف آلود یا حباب داشته باشد که یکی از نشانه ‌های اولیه ورود پروتئین به ادرار شما می باشد زیرا کلیه آسیب دیده است.

پوست خشک و خارش دار ممکن است از بیماری ‌های کلیوی باشد اغلب به این سطح بالای فسفر خون ایجاد می شود کلیه می‌تواند به تجمع سموم در خون باعث شود که شما احساس خستگی کنید.

ورم دست ها و پاها می تواند یکی از علائم بیماری کلیه باشد ممکن است درد در قسمت کمر شما تجربه کنید کلیه ها در دو طرف ستون فقرات در قسمت پایین کمر قرار دارد که مشکلات کلیه باعث شود که درد در ناحیه کمر ایجاد شود کمر درد ممکن است به دلیل عفونت یا انسداد کلیه ها باشد.

به دلیل اختلال در عملکرد کلیه تجمع پیدا کنند باعث از دست دادن اشتهای شما می شود زیرا شما احساس سیری می‌کنید یا بیش از حد غذا میخورید.

فشار خون بالا به دلیل تجمع بیش از حد مایعات و سدیم در بیماری های کلیوی می باشد فشار بالا می تواند به رگ های خونی در کلیه ها آسیب برساند و به مرور زمان به بدتر شدن بیماری کلیوی باشند.

تغذیه مناسب برای افراد دارای بیماری کلیوی

افرادی که در مرحله اولیه بیماری کلیه هستند محدودیت های تغذیه بسیاری نسبت به افراد مبتلا به نارسایی کلیه دارند، به عنوان بیماری کلیوی مرحله نهایی شناخته می ‌شود یک رژیم مناسب برای درمان آن ها تنظیم کرد که به کاهش میزان ضایعات در خون کمک کند در حالی که مدیریت غذایی در رژیم غذایی بیماری های کلیه  بسیار متفاوت است اما توصیه می کنیم افراد مبتلا به بیماری کلیه در مصرف موارد های قید شده توجه کنند.

سدیم در بسیاری از غذا ها یافت می‌ شود که یکی از اصلی ترین جزوه نمک خوراکی می باشد سدیم فیلتر کند مقدار بیش از حد سدیم در بیماری‌ های کلیوی باعث افزایش سطح خون آن ها می شود کلیه های آسیب دیده نمی تواند موارد اضافی فسفر را دفع کنند و پس بنابراین بدنشان آسیب دیده می‌شود که پس باید مصرف را در بیماری ‌های کلیوی به کمتر از ۸۰۰ تا ۱۰۰۰ میلی گرم در روز به بیماران برسانید.

اکنون رژیم غذایی مناسب برای بیماران کلیوی عرض می کنیم: گل کلم یک سبزی مغذی می باشد که دارای مواد مغذی مانند ویتامین c ویتامین b و فولات می باشد و همچنین از ترکیبات ضد التهابی و منبع فولات است شما می توانید گل کلم له شده را جایگزین سیب زمینی برای غذا ها استفاده کنید.

همچنین زغال‌ اخته سرشار از مواد مغذی و آنتی اکسیدان می باشد که شما می توانید آن را میل کنید به طور خاص این توت های شیرین حاوی آنتی‌اکسیدان هستند که از بیماری های قلبی، سرطان های خاص و دیابت محافظت می کنند.

سفیده تخم مرغ انتخاب بهتری برای افرادی هست که رژیم غذایی کلیه دارند و همان طور که شنیده اید زرده تخم مرغ بسیار مفید است اما ما به شما سفیده ‌تخم‌مرغ را  پیشنهاد می کنیم زیرا سفیده تخم مرغ منبع پروتئین با کیفیت بالا می باشد.

۴ thoughts on “علائم بیماری مزمن کلیوی و بهبود آن با تغذیه درست

1. Tegan گفت:

Wow, marvelous weblog format! How lengthy have you been blogging for?
    you made running a blog glance easy. The full look of your site is excellent, let
    alone the content material! You can see similar here e-commerce

• شماره تماس: ۷۴۰۶۶۶۰۸۱
  2. Janna گفت:

Hey I know this is off topic but I was wondering if you knew of any widgets I could add to
    my blog that automatically tweet my newest twitter updates.

I’ve been looking for a plug-in like this for quite some time and was hoping maybe you would have some experience with something like this.
    Please let me know if you run into anything.
    I truly enjoy reading your blog and I look forward to
    your new updates. I saw similar here: Najlepszy sklep

• شماره تماس: ۷۳۴۸۲۷۳۸۸۳
  3. Quinton گفت:

Hey! Do you know if they make any plugins to help with Search Engine Optimization? I’m trying to get my blog
    to rank for some targeted keywords but I’m not seeing very good success.
    If you know of any please share. Many thanks! You can read similar blog here: Sklep online

• شماره تماس: ۳۲۲۵۱۷۵۲۹۵
  4. Rita گفت:

Hey there! Do you know if they make any plugins to assist with SEO?
    I’m trying to get my blog to rank for some targeted keywords
    but I’m not seeing very good success. If you know of any please share.
    Cheers! You can read similar text here: Najlepszy sklep

• شماره تماس: ۵۹۲۲۷۵۱۲۹