مقالات آموزشی

مکمل های بدنسازی اصل

مدتی می شود که توجه افراد نسبت به وضعیت بدنی خود افزایش یافته و از این جهت میزان تقاضا برای خرید مکمل های بدنسازی اصل نیز افزایش چشمگیری پیدا کرده است. این روند همچنان رو به افزایش است و شاهد این هستیم که هر روز به تعداد افرادی که به این موضوع علاقه مند می شوند افزایش می یابد و افراد بیشتری در دوره های مکمل های ورزشی شرکت می کنند.

جالب است که بدانید گرچه ورزش کردن در تغییر و بهبود وضعیت سلامتی نقش بسیار مهمی بر عهده دارد اما به تنهایی قادر نیست وضعیت بدنی ایده آل را برای فرد به وجود بیاورد. زیرا بدن هر فردی با توجه به ویژگی های مخصوص به خود به مقادیر متفاوتی از ویتامین ها و مواد معدنی نیاز دارد که استفاده از مکمل های بدنسازی اصل می تواند این نیاز را رفع کند. در ادامه قصد داریم به صورت مختصر راجع به این مکمل های بدنسازی توضیح دهیم و نکات مهمی که قبل از تهیه آن باید بدانید را به شما یادآوری کنیم. پس اگر شما نیز در دسته افرادی هستید که از این مکمل های بدنسازی اصل استفاده کرده و یا قصد شروع به مصرف آن را دارید به شما پیشنهاد می کنیم این مطلب را از دست ندهید.

 

مکمل بدنسازی چیست؟

هدف افراد مختلف از مصرف این مکمل های بدنسازی اصل می تواند متفاوت باشد. عده ای با اهدافی همچون افزایش وزن و یا افزایش حجم بدن در دوره های ورزشی و بدنسازی اقدام به شرکت می کنند.

اما نکته ی مهم که نیاز است آن را مد نظر قرار دهیم، مربوط به قیمت و هزینه های بالای تهیه این مکمل های بدنسازی می باشد اما باید توجه داشت که مصرف اصولی و به اندازه ی آن در کنار تمرینات ورزشی اصولی و استاندارد، باعث تامین نیاز های بدن و نزدیک شدن به هدف مد نظر به صورت سالم می شود.

درست است که در کنار ورزش باید از مواد غذایی مناسب و یک رژیم غذایی پر از مواد معدنی و ویتامین نیز استفاده کنید اما برخی از این مواد غذایی نمی توانند جوابگوی مقدار مورد لازم بدن شما از این مواد باشند، بنابراین از طریق مصرف درست مکمل های بدنسازی به این نیاز بدن خود پاسخ می دهید.

 

انواع مختلف مکمل های بدنسازی اصل

مکمل های بدنسازی اصل بسته به هدفی که از مصرف دارند، دارای فرمولاسیون های مختلف می باشند که از ترکیبات مختلف تشکیل می شوند و نیاز های مختلف بدن را برآورده می کنند. در ادامه قصد داریم به چند مورد از پر مصرف ترین مکمل های بدنسازی موجود در بازار که مورد استقبال مصرف کنندگان قرار گرفته است به پردازیم:

 

  • مکمل‌‌ های افزایش وزن یا گینر (Gainer)
  • مکمل‌ های کاهش وزن (چربی سوزها)
  • مکمل‌ های پروتئین وی
  • مکمل‌ های کراتین
  • مکمل‌ های بهبود دهنده عملکرد ورزشی
  • مکمل‌ های کمک کننده به ریکاوری بدن
  • مکمل‌ های حاوی اسید‌ های آمینه شاخه ‌دار (BCAA)، پروهورمون، گلوتامین و  …

 

در هنگام تهیه مکمل های بدنسازی اصل باید به یک نکته ی دیگر نیز توجه کنید که برخی از دوره ها و فعالیت های بدنی هم چون بدنسازی، وزنه برداری ، ورزش های رزمی و دومیدانی نسبت به سایر انواع فعالیت ها و ورزش های نیاز بیش تری به مکمل های بدنسازی اصل دارد، بنابراین باید با توجه به فعالیت و ورزشی که انجام می دهید دست به انتخاب مناسب ترین مکمل بدنسازی کنید.

علاوه بر این، نوع و مقدار مصرف این مکمل های بدنسازی اصل با توجه به سن ، جنسیت ، سابقه ابتلا به بیماری های مختلف و هم چنین سطح مسابقاتی که قصد شرکت در آن را دارید متفاوت می باشد و شما به عنوان مصرف کننده باید همه ی این نکات را پیش از تهیه این مکمل های بدنسازی مد نظر خود قرار داده باشید.

 

مکمل های بدنسازی اصل را از کجا تهیه کنیم؟

توجه به تمام نکات ذکر شده بسیار مهم است اما باید این که بتوانید مکمل بدنسازی اصل را از تقلبی تشخیص دهید بسیار حائز اهمیت است، زیرا در صورتی که در این تشخیص دچار اشتباه شوید، نه تنها به بهبود وضعیت بدنی خود کمکی نمی کنید بلکه ممکن است آسیب های غیر قابل جبرانی را برای شما به وجود بیاورد که سلامت شما را دچار آسیب های خیلی خطرناک قرار دهد.

لازم است که شما مکمل های بدنسازی اصل خود را مراکز معتبری تهیه کنید که مجوز این امر را داشته باشند.

در صورتی که در این زمینه نیاز به مشاوره و راهنمایی های بیش تری دارید می توانید با کارشناسان و متخصصان با تجربه ما در این حوزه ارتباط برقرار کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.