مقالات آموزشی

دوره مکمل های ورزشی

دوره مکمل های ورزشی

اگر شما نیز در دسته افرادی هستید که قصد دارید به وضعیت بدنی خود بهبود ببخشید و بدن خود را به آن هدفی که مد نظر دارید نزدیک کنید، لازم است علاوه بر ورزش و رژیم غذایی خود، به دوره مکمل های ورزشی نیز توجه کنید. این عوامل در کنار یک دیگر باعث می شوند شما به آن هدفی که از نظر بدنی دارید برسید. در این مقاله قصد داریم تا شما را تا حدودی با دوره مکمل های ورزشی آشنا کنیم، پس تا انتهای مقاله همراه ما باشید.

جهت سفارش و خرید دوره مکمل ورزشی روی لینک کلیک کنید.

چند نکته مهم در خصوص دوره مکمل های ورزشی و حجم گرفتن در بدنسازی

اگر قصد دارید به وضعیت بدنی ایده آل خود برسید، رعایت چند نکته در کار شما ضروری می باشد که در ادامه قصد آن ها را با هم بررسی کنیم.

در ابتدا بدانید که میزان پروتئین مصرفی روزانه شما مهم و حائز اهمیت می باشد. به صورتی که میزان پروتئین مصرفی در روز باید از مقدار پروتئین برای انجام امور روزمره شما بیش تر باشد. هم چنین میزان کالری که در طول روز دریافت می کنید باید از مقدار کالری که در روز می سوزانید نیز بیش تر باشد.

مصرف این دوره مکمل های ورزشی باید به همراه برنامه غذایی و تمرینات مخصوص انجام شود.

هم چنین باید از دوره مکمل های مناسب و اصل برای این هدف تهیه کنید.

معرفی بهترین دوره مکمل های ورزشی

در ادامه قصد داریم تا به صورت مختصر با برخی از بهترین دوره مکمل های ورزشی آشنا شویم و مزایا و کاربرد آن ها را مورد بررسی قرار دهیم.

کراتین

کراتین از جمله موادی است که به صورت طبیعی مقداری از آن در سلول های عضلانی یافت می شود و در حقیقت به عنوان یکی از مهم ترین منابع تأمین کننده انرژی سلول و بدن است. بدن و سلول های شما برای انجام امور روزانه که امور ارادی و چه امور غیر ارادی به کراتین نیازمند است. کراتین ها انواع و اقسام مختلفی دارند که یکی از بهترین آن ها، کراتین مونوهیدرات می باشد.

 

از جمله فواید کراتین می توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • بیش تر شدن قدرت عضلانی
  • گرفتن حجم خشک به دور از چربی
  • بهبود وضعیت گردش خون هنگام تمرین در باشگاه
  • کم تر شدن درد های عضلانی و کم شدن سطح التهاب در بدن
  • کم نیاوردن ورزشکار هنگام تمرینات سنگین بدنسازی

 

مناسب ترین میزان مصرف روزانه کراتین حدود ۵ گرم می باشد که توصیه می شود نصف آن را قبل و نصف دیگر آن را بعد از تمرین مصرف کنید.

مکمل پروتئین وی

می توان با قطعیت بیان کرد که بهترین و نتیجه بخش ترین دوره مکمل های ورزشی مورد استفاده برای حجم سازی، پروتئین وی می باشد. این پروتئین علاوه بر این که می‌تواند پروتئین های خوب را به بدن برساند، قادر است تا خستگی بعد از ورزش را از بدن شما خارج کند و کمک بسیار مفیدی برای ریکاوری باشد. هم چنین در روز هایی که با احساس خستگی به باشگاه می روید، مصرف این پروتئین می‌تواند به شما کمک کند تا بتوانید خود را برای تمرین آماده کنید.

زمانی که توصیه می شود از این پروتئین استفاده کنید قبل از شروع تمرینات می باشد که به طور معمول برای بیش تر کردن سنتز پروتئین، بهبود ریکاوری و ترمیم وضعیت عضلانی مناسب است. علاوه بر آن می‌ توانید بعد از تمرین و همچین صبح به صورت ناشتا نیز مصرف کنید.

از جمله مزیت های استفاده از پروتئین وی می توان به موارد زیر اشاره کرد

  • افزایش مقدار عضله خشک
  • کم شدن اشتها و کنترل رژیم
  • داشتن زیاد ترین مقدار لوسیون در مقایسه با دیگر انواع پروتئین ها

 

میزان پیشنهادی مصرفی این پروتئین وی قبل و بعد از تمرین در حدود ۳۰ گرم می باشد و حتی گاهی این امکان وجود دارد که آن را حتی جایگزین یک وعده غذایی کنید.

مصرف کردن  BCAA (بی سی دبل ای)

یکی از بهترین آمینو اسید های شاخه دار که این قابلیت را دارد تا به صورت معجزه آسایی باعث افزایش میزان عضله شود، بی سی دبل ای می باشد. عملکرد این اسید آمینه ها می تواند سنتز پروتئین ها را بهبود ببخشد.

از فواید مصرف این بی سی دبل ای ها می توان به موارد زیر اشاره کرد:

  1. بیش تر شدن سنتز پروتئین در ماهیچه
  2. کاهش و ریکاوری درد های بعد از تمرین
  3. بیش تر شدن میزان استقامت

مقدار مصرف این مکمل که جزء بهترین دوره مکمل های ورزشی می باشد روزانه بین ۴ الی ۶ گرم است و برای همه ی ورزشکاران در رشته های مختلف مانند دومیدانی، قایق رانی و دوچرخه سواری و … مناسب می باشد.

انواع پروتئین های گینر

مکمل های گینر از با اهمیت ترین دوره های مکمل ورزشی می باشند که در دو نوع گینر حجم و گینر وزن موجود است. استفاده از این مکمل ها برای ورزشکارانی که قصد دارند عضله سازی مناسبی داشته باشند بسیار مناسب است. محتویات این گینر ها شامل پروتئین ها، کربوهیدرات ها و چربی ها هستند.

میزان پیشنهادی مصرف از آن در روز ۲ الی ۳ اسکوپ می باشد که بهترین زمان مصرف آن نیز صبح به صورت ناشتا، قبل و هم چنین بعد از تمرین می باشد.

سخن پایانی

در این مقاله سعی کردیم شما را با تعدادی از بهترین و پرمصرف ترین دوره مکمل های ورزشی آشنا کنیم و مزایا و کاربرد ها و هم چنین مقدار و نحوه ی مصرف را به شما ارائه دهیم تا با آگاهی بیش تر اقدام به تهیه آن ها کنید.

میتوانید برای شروع کردن به ورزش و تغییر سبک زندگی خودتان از برنامه بدنسازی مبتدی متخصص تغذیه دکتر زکوی استفاده کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.